Destination NORD har fÄet andel af national turismepulje

DirektĂžr i Destination Nord, Tonny Skovsted Thorup.

Destination NORD har fÄet andel af national turismepulje

27. april 2021 - kl. 15:42 - af

Destination NORD har igen fÄet andel af national turismepulje med et samlet projekt pÄ kr. 4,6 mio.

Der er fokus pÄ internationale styrker og brands i ny turismesatsning. Der rettes nu et skarpt blik mod de internationale styrkepositioner pÄ grÞnne teknologier, bÊredygtighed og unikke stjernebrands som Ancher, KrÞyer, Aalto og Utzon til at skaffe flere gÊster til destinationen.

Destination NORD har som et af de 19 destinationsselskaber i Danmark adgang til at sÞge midler i en national pulje. I denne omgang er der isÊr fokus pÄ at udnytte bl.a. den helt sÊrlige styrkeposition som destinationen og Nordjylland har pÄ grÞnne teknologier og bÊredygtige lÞsninger.

”Vi har i vores landsdel alle de bĂŠredygtige lĂžsninger, som verden har brug for at blive mere klimavenlig. Vi har intelligente energisystemer, demonstrationsanlĂŠg af nye teknologier og forskning i verdensklasse pĂ„ Aalborg Universitet, som Europas stĂŠrkeste tekniske universitet. Vi skal udnytte den helt sĂŠrlige styrkeposition til at tiltrĂŠkke erhvervsturisme. SĂ„ uanset om det handler om at tage udgangspunkt i, hvordan vi i Frederikshavn bortskaffer udtjente boreplatforme pĂ„ en bĂŠredygtig mĂ„de eller udvikler verdens mest integrerede energisystemer i Aalborg, sĂ„ giver det en god anledning til at holde sit nĂŠste strategiseminar, workshop eller energikonference netop her” udtaler Adm. DirektĂžr for Destination NORD Tonny S. Thorup.

I dette projekt indgĂ„r en rĂŠkke partnere som Green Hub Denmark, Frederikshavn Havn, Aalborg Havn A/S, Aalborg Kongres- og Kulturcenter, Aalborg Universitet og University College Nordjylland som sammen skal udvikle nye oplevelser og ”reasons to go” netop hertil, nĂ„r det handler om at tĂŠnke i fremtidens bĂŠredygtige lĂžsninger.

Der er ogsÄ i den nye satsning fokus pÄ de helt sÊrlige og verdenskendte brands som Ancher, KrÞyer og Utzon og udnytte det store turismepotentiale heri.

”Vi mĂ„ nok erkende, at vi simpelthen ikke har vĂŠret gode nok til at arbejde sammen om at udnytte de helt unikke internationalt anerkendte brands til at trĂŠkke gĂŠster til. Nogle gange har vi mĂ„ske haft travlt med at opfinde den dybe tallerken i stedet for at bruge det, som folk over hele verden kender til. Vi etablerer et samarbejde fra Ancher og KrĂžyers Skagen i nord til Utzons Aalborg i syd til at skabe opmĂŠrksomhed og fokus pĂ„ de helt unikke personer og steder, som vi har i vores destination” uddyber Tonny S. Thorup.

Det er Skagens Kunstmuseer, KUNSTEN, Utzon Center, Spritten og Aalborg Lufthavn, der er de primÊre partnere i den internationale satsning, ligesom flyselskabet KLM er interesseret i at indgÄ i samarbejdet.

Arbejdet med projektet gÄr i gang med det samme og lÞber til 2023.

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Destination NORD har fÄet andel af national turismepulje' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2020 FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn. Vi benytter ogsÄ tredjeparts statistik-software som anvender cookies, sÄ vi lÞbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at lÊse avisen uden at der lagres cookies pÄ din computer, sÄ ved at fortsÊtte accepterer du automatisk.

ACCEPTER