Anne-Mie S. Rasmussen er tiltrådt som salgs- og produktudvikler hos Turisthus Nord.
Branchekvinde skal sætte fart på Turisthus Nords kommercielle strategi
27. maj 2021 - kl. 8:09 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Anne-Mie S. Rasmussen skal bruge sin store erfaring med skræddersyede pakkerejser til at udvikle pakkerejseturismen i Toppen af Danmark – de første produkter er allerede på hylden.
Turisthus Nords klare målsætning er at øge salget af medlemmernes produkter. Derfor har den medlemsejede turistforening ansat Anne-Mie S. Rasmussen som salgs- og produktudvikler. Hun skal bidrage til udviklingen med et stærkt øget fokus på pakkesalg igennem Turisthus Nords nye bookingportal.
Anne-Mie S. Rasmussen har en bred erfaring fra rejsebranchen og kommer med en kommerciel baggrund fra Kilroy Travels og Jysk Rejsebureau. Her har hun solgt skræddersyede pakkerejser til hele verden, og hos Turisthus Nord skal hun bruge sin erfaring til at udvikle pakkeprodukter og temarejser til Toppen af Danmark.
Brancheerfaringen vil hun også bruge til at tænke nyt og anderledes og derved udvikle nye og spændende produkter i samarbejde med medlemmerne i Turisthus Nord, som er en fælles turismeforening for Skagen, Frederikshavn og Sæby med i alt 306 medlemmer.
Cykeloplevelse ved Skagen
Det skarpe fokus på pakkeoplevelser har allerede udmøntet sig i mange ideer, men også konkrete produkter. Turisthus Nord har blandt andet en cykeloplevelse med picnickurv på trapperne. Oplevelsen gør det nemt for gæsterne at få en romantisk oplevelse i naturen, hvor der med tæppe, tapas, rosé og chokolade kan gøres stop på stranden med udsigt til vandet og lyden af bølgeskvulp.
– Det er en self-guidet tur, hvor gæsterne får udleveret kort over ruten og kommer forbi flere af Skagens seværdigheder. Gæsterne har friheden til selv at bestemme tempo og lave ekstra stops undervejs, og dermed gøre turen unik for dem. Det kan være man vil en tur op i Det Grå Fyr eller nyde en kop kaffe på en af byens cafeer, fortæller Anne-Mie S. Rasmussen.
Gæsterne får udleveret et kort og små beskrivelser af nogle af seværdighederne, de kommer forbi. Der er fokus på romantik, fleksibilitet og frihed.
Brænder for oplevelser
Den nyansatte salgs- og produktudvikler ser et stort potentiale i Turisthus Nords nye kommercielle tilgang, som har 100 procent fokus på at skabe forretning hos turistforeningens medlemmer. Hun peger på en god synergieffekt i, at Turisthus Nord og Feriehuse.dk nu er samlet under samme tag – Toppen af Danmark.
– Jeg brænder for at skabe oplevelser for andre, og jeg ser et stort potentiale i pakketering af produkter, som kan trække turister til – særligt uden for højsæson. Med vores nye bookingportal kan vi styrke samarbejdet medlemmerne imellem og tilbyde gæsterne en stærk service, hvor de nemt kan booke deres ophold og kombinere overnatning med ture, indgangsbilletter og madoplevelser, siger Anne-Mie S. Rasmussen.
Anne-Mie S. Rasmussen er skagbo og vendt hjem med sin familie efter at have boet en årrække i Aarhus.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Branchekvinde skal sætte fart på Turisthus Nords kommercielle strategi' til en bekendt