Stor tilfredshed med jobcentrets service

Stor tilfredshed med jobcentrets service

13. april 2021 - kl. 6:05 - af

Arbejdsmarkedsudvalget har p√• udvalgets seneste m√łde f√•et en orientering om en tilfredshedsm√•ling af Jobcenter Frederikshavns service over for omr√•dets virksomheder.

Målingen viser resultatet fra 4. kvartal 2020 samt en benchmarking i forhold til landsgennemsnittet.

I Jobcenter Frederikshavn er der l√łbende stor virksomhedskontakt, og det er derfor vigtigt at f√• et validt og objektivt billede af, hvordan virksomhederne vurderer kontakten for hele tiden at forbedre jobcentrets virksomhedsservice og samarbejde med virksomhederne.

Brugen af tilfredshedsm√•linger er derfor en del af en strategisk indsats for at sikre relevant og l√łbende information om den lokale virksomhedsrettede indsats.

Kvalificering af strategi og indsats

Arbejdsmarkedsudvalget godkendte i juni 2020, at Jobcenter Frederikshavn indgik et samarbejde med KL for yderligere at kvalificere den virksomhedsrettede strategi og indsats.

KL’s redskab til tilfredshedsm√•ling af jobcentrenes service best√•r af et standardiseret sp√łrgeskema, der fokuserer p√• virksomhedernes oplevelse af jobcenteret som samarbejdspartner ‚Äď foretaget af en uvildig akt√łr.

Unders√łgelsen gennemf√łres 2 gange om √•ret. Form√•let med unders√łgelsen er at f√• et billede af virksomhedernes oplevelse af deres kontakt med Jobcenterets virksomhedsservice samt f√• et billede af, hvordan den virksomhedsrettede indsats evt. kan udvikles.

Der er sket meget f√• √¶ndringer siden sidste m√•ling fra 2. kvartal 2020, hvilket er et meget tilfredsstillende resultat. Ikke mindst fordi virksomhederne og Jobcenter Frederikshavn i l√łbet af unders√łgelsen har v√¶ret udfordret i forbindelse med Covid-19.

Over landsgennemsnittet

Virksomhederne i kommunen er meget tilfredse med Jobcenter Frederikshavn, og i næsten alle målinger placerer tilfredshedsmålingen sig over gennemsnittet på landsplan.

Ud af de virksomheder, der har besvaret sp√łrgeskemaet, er 89 % meget tilfredse eller tilfredse med kontakten med jobcenteret. Det er en stigning p√• 2 % siden sidste m√•ling. Kun 2 % er utilfredse eller meget utilfredse, hvilket er et fald p√• 2 %-point.

Det betyder, at Jobcenter Frederikshavn har beholdt den h√łje tilfredshed p√• trods af hjemsendelser mm. i forbindelse med Covid-19.

Jobcenteret er i dialog med de virksomheder, der var utilfredse, og som tilkendegav, at de gerne ville kontaktes af jobcentret for at blive klogere på, hvorfor virksomhederne var utilfredse.

87 % af virksomhederne tilkendegiver, at de vil anbefale samarbejde med jobcentret til andre virksomheder (sidste måling 86%). Ingen tilkendegiver, at det er meget usandsynligt, at de vil anbefale at samarbejde med jobcenteret (sidste gang 2 %).

Sammenholdes resultatet med resultatet på landsplan, så placerer Jobcenter Frederikshavn sig igen samlet set over landsgennemsnittet.

Fokus på hurtig responstid

Unders√łgelsen tydeligg√łr, at det er vigtigt, at Jobcenter Frederikshavn fortsat har et konstant fokus p√• hurtig responstid. 82 % af virksomhederne mener, at det er et vigtigt eller meget vigtigt paramenter. Det er et fald p√• 1 %-point fra sidste m√•ling. Endvidere er det vigtigt, at virksomhedskonsulenterne altid er opdateret i forhold til vejledning omkring regler, lovgivning mv.

Arbejdet med tilfredshedsm√•lingen bidrager til opfyldelsen af FN‚Äôs verdensm√•l 8 ‚Äď anst√¶ndige jobs og √łkonomisk v√¶kst ‚Äď ved at arbejde med rammebetingelserne for jobskabelse. Derudover taler arbejdet med unders√łgelsen ind i verdensm√•l 17 ‚Äď partnerskaber for handling ‚Äď ved at s√¶tte fokus p√• handling via effektive og positive samarbejder med virksomhederne i kommunen.

 

Tekst: Per Rye

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Stor tilfredshed med jobcentrets service' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2023 FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger