Destination NORD vil levere den allerbedste gĂŠsteservice

DirektĂžr Destination Nord, Tonny Skovsted Thorup.

Destination NORD vil levere den allerbedste gĂŠsteservice

4. maj 2021 - kl. 13:48 - af

Destination NORD har et klart formuleret mĂ„l om at levere vĂŠrtskab i verdensklasse og bygge videre pĂ„ den stolte tradition der har vĂŠret heriblandt i Skagen og SĂŠby for at ligge ”top of the class” i mĂ„linger af gĂŠstetilfredshed i Danmark.

Det nye destinationsselskab er nu klar med et gÊsteservicekoncept, som skal rulles ud i de kommende uger og mÄneder. Der er en klar ambition om at mÞde gÊsterne i ÞjenhÞjde og der hvor de nu engang befinder sig i den nye store destination. Det handler om tilgÊngelighed og opgaven er at levere en service som er tilgÊngelig uanset gÊstens sted og behov. Det handler ogsÄ om at give gÊsten noget andet og mere end det de forventer.

”Uanset om vi fĂ„r gĂŠster fra Norge, Tyskland, Sverige eller Danmark sĂ„ har de meget forskellige behov pĂ„ forskellige tidspunkter. Et stort flertal sĂžger informationer om attraktioner, oplevelser og arrangementer digitalt imens andre vil opfatte den personlige kontakt som god service uanset om den foregĂ„r i en hotelreception eller i forbindelse med en event. Vi forsĂžger at imĂždekomme alle de behov og hertil give gĂŠsterne i vores destination noget, som de ikke regnede med at fĂ„â€ fortĂŠller Adm. DirektĂžr fra Destination NORD Tonny S. Thorup.

Der er 3 elementer i det nye gĂŠsteservicekoncept: Mobile turistengle, On-site service og Digital service og formidling:

Mobile turistengle
Med inspiration fra bl.a. Calgary, Rom og det midtjyske lanceres en rÊkke mobile turistguider, som pÄ deres Christiania-cykler flytter sig derhen hvor der er mest brug for dem og hvor gÊsterne befinder sig. Uanset om det er til et stÞrre turismeorienteret event i Bangsbo i Frederikshavn eller pÄ havnen i SÊby. Planen er at der udgÄr mobile turistengle fra 5 lokationer i destinationen: Hals, Aalborg, Frederikshavn, SÊby og Skagen med fokus pÄ skolernes sommerferie og i forbindelse med sÊrlige stÞrre events som eksempelvis Middelalderdage pÄ Voergaard Slot eller Skagen Race. GrundlÊggende er tanken at mÞde gÊsterne der hvor de befinder sig, og give dem inspiration til nye oplevelser og steder, som de kunne tage hen pÄ nye eventyr.

On-site service
Rigtig mange gÊster kender situationen, hvor man stÄr i en hotelreception, og spÞrger til et godt sted at spise eller noget man kan opleve pÄ de 2 timer man lige har til overs. Destination NORD vil derfor understÞtte og uddanne de mange turistaktÞrer til at kunne levere en god service, nÄr gÊsterne spÞrger til den og har behovet. SÄ via attraktioner, campingpladser, hoteller m.fl. kan man blive guidet og hjulpet til nye oplevelser ofte via digitale tjenester, nÄr man har behovet.

Digital service og formidling
Den uden sammenligning stÞrste efterspÞrgsel fra gÊsterne er pÄ de digitale platforme. BÄde fÞr, under og efter vil der vÊre i 100.000-vis af besÞgende pÄ destinationens hjemmeside: www.enjoynordjylland.dk, hvor de kan sÞge informationer fra alle hjÞrner af destinationen. Udover hjemmesiden, hvor der vil blive testet nye muligheder for online-chat og forskellige sÞgerobot-tjenester, vil der til gavn og brug for resten af destinationen ogsÄ blive videreudviklet pÄ de succesrige erfaringer der har vÊret i Aalborg med digitale byvandringer, hvor du via en web-app kan komme pÄ Street Art tour eller se og opleve Aalborg i bÞrnehÞjde og fÄ bÄde sjove fortÊllinger og gys med dig pÄ vejen gennem byen.

En vĂŠsentlig del af den digitale tjeneste og service er, at man via destinationens hjemmeside kan udsĂžge oplevelser og arrangementer fra aktĂžrer i alle 4 kommuner i destinationen:

”I lĂžbet af kort tid vil det blive muligt for vores aktĂžrer i turismebranchen, at fĂ„ deres oplevelser og arrangementer gratis ind pĂ„ vores hjemmeside, sĂ„ de bliver synlige for gĂŠsterne. Det er vigtigt for os, at store som smĂ„ aktĂžrer fĂ„r mulighed for at tiltrĂŠkke gĂŠster til netop deres sted og til de oplevelser de sĂŠlger. Det har vi brug for, isĂŠr efter nogle hĂ„rde nedlukninger” uddyber Anne-Grethe Kramme som ansvarlig for gĂŠsteservice i Destination NORD.

Der vil i destinationen ogsÄ vÊre 2 fysiske kontorer, som gÊsterne kan opsÞge. Der vil vÊre turistkontor pÄ LÊsÞ, som VisitLÊsÞ stÄr for og turistkontor pÄ Vestre Strandvej 10 i Skagen, som Destination NORD selv er ansvarlig for og som pÄ samme mÄde som de mobile gÊsteservice enheder vil have Äbent i skolernes sommerferie og pÄ udvalgte helligdage og weekender:

”Vi har en klar forventning om, at vi med denne differentierede indsats kan imĂždekomme de mange Ăžnsker og behov der vil vĂŠre i destinationen, og ovenikĂžbet give lidt mere service end man som gĂŠster forventer, sĂ„ vi igen bliver topscorer i gĂŠstetilfredshed” slutter Tonny S. Thorup fra Destination NORD

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Destination NORD vil levere den allerbedste gĂŠsteservice' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2022 FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn. Vi benytter ogsÄ tredjeparts statistik-software som anvender cookies, sÄ vi lÞbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at lÊse avisen uden at der lagres cookies pÄ din computer, sÄ ved at fortsÊtte accepterer du automatisk.

ACCEPTER