Destination NORD vil levere den allerbedste gæsteservice

Direkt√łr Destination Nord, Tonny Skovsted Thorup.

Destination NORD vil levere den allerbedste gæsteservice

4. maj 2021 - kl. 13:48 - af

Destination NORD har et klart formuleret m√•l om at levere v√¶rtskab i verdensklasse og bygge videre p√• den stolte tradition der har v√¶ret heriblandt i Skagen og S√¶by for at ligge ‚ÄĚtop of the class‚ÄĚ i m√•linger af g√¶stetilfredshed i Danmark.

Det nye destinationsselskab er nu klar med et g√¶steservicekoncept, som skal rulles ud i de kommende uger og m√•neder. Der er en klar ambition om at m√łde g√¶sterne i √łjenh√łjde og der hvor de nu engang befinder sig i den nye store destination. Det handler om tilg√¶ngelighed og opgaven er at levere en service som er tilg√¶ngelig uanset g√¶stens sted og behov. Det handler ogs√• om at give g√¶sten noget andet og mere end det de forventer.

‚ÄĚUanset om vi f√•r g√¶ster fra Norge, Tyskland, Sverige eller Danmark s√• har de meget forskellige behov p√• forskellige tidspunkter. Et stort flertal s√łger informationer om attraktioner, oplevelser og arrangementer digitalt imens andre vil opfatte den personlige kontakt som god service uanset om den foreg√•r i en hotelreception eller i forbindelse med en event. Vi fors√łger at im√łdekomme alle de behov og hertil give g√¶sterne i vores destination noget, som de ikke regnede med at f√•‚ÄĚ fort√¶ller Adm. Direkt√łr fra Destination NORD Tonny S. Thorup.

Der er 3 elementer i det nye gæsteservicekoncept: Mobile turistengle, On-site service og Digital service og formidling:

Mobile turistengle
Med inspiration fra bl.a. Calgary, Rom og det midtjyske lanceres en r√¶kke mobile turistguider, som p√• deres Christiania-cykler flytter sig derhen hvor der er mest brug for dem og hvor g√¶sterne befinder sig. Uanset om det er til et st√łrre turismeorienteret event i Bangsbo i Frederikshavn eller p√• havnen i S√¶by. Planen er at der udg√•r mobile turistengle fra 5 lokationer i destinationen: Hals, Aalborg, Frederikshavn, S√¶by og Skagen med fokus p√• skolernes sommerferie og i forbindelse med s√¶rlige st√łrre events som eksempelvis Middelalderdage p√• Voergaard Slot eller Skagen Race. Grundl√¶ggende er tanken at m√łde g√¶sterne der hvor de befinder sig, og give dem inspiration til nye oplevelser og steder, som de kunne tage hen p√• nye eventyr.

On-site service
Rigtig mange g√¶ster kender situationen, hvor man st√•r i en hotelreception, og sp√łrger til et godt sted at spise eller noget man kan opleve p√• de 2 timer man lige har til overs. Destination NORD vil derfor underst√łtte og uddanne de mange turistakt√łrer til at kunne levere en god service, n√•r g√¶sterne sp√łrger til den og har behovet. S√• via attraktioner, campingpladser, hoteller m.fl. kan man blive guidet og hjulpet til nye oplevelser ofte via digitale tjenester, n√•r man har behovet.

Digital service og formidling
Den uden sammenligning st√łrste eftersp√łrgsel fra g√¶sterne er p√• de digitale platforme. B√•de f√łr, under og efter vil der v√¶re i 100.000-vis af bes√łgende p√• destinationens hjemmeside: www.enjoynordjylland.dk, hvor de kan s√łge informationer fra alle hj√łrner af destinationen. Udover hjemmesiden, hvor der vil blive testet nye muligheder for online-chat og forskellige s√łgerobot-tjenester, vil der til gavn og brug for resten af destinationen ogs√• blive videreudviklet p√• de succesrige erfaringer der har v√¶ret i Aalborg med digitale byvandringer, hvor du via en web-app kan komme p√• Street Art tour eller se og opleve Aalborg i b√łrneh√łjde og f√• b√•de sjove fort√¶llinger og gys med dig p√• vejen gennem byen.

En v√¶sentlig del af den digitale tjeneste og service er, at man via destinationens hjemmeside kan uds√łge oplevelser og arrangementer fra akt√łrer i alle 4 kommuner i destinationen:

‚ÄĚI l√łbet af kort tid vil det blive muligt for vores akt√łrer i turismebranchen, at f√• deres oplevelser og arrangementer gratis ind p√• vores hjemmeside, s√• de bliver synlige for g√¶sterne. Det er vigtigt for os, at store som sm√• akt√łrer f√•r mulighed for at tiltr√¶kke g√¶ster til netop deres sted og til de oplevelser de s√¶lger. Det har vi brug for, is√¶r efter nogle h√•rde nedlukninger‚ÄĚ uddyber Anne-Grethe Kramme som ansvarlig for g√¶steservice i Destination NORD.

Der vil i destinationen ogs√• v√¶re 2 fysiske kontorer, som g√¶sterne kan ops√łge. Der vil v√¶re turistkontor p√• L√¶s√ł, som VisitL√¶s√ł st√•r for og turistkontor p√• Vestre Strandvej 10 i Skagen, som Destination NORD selv er ansvarlig for og som p√• samme m√•de som de mobile g√¶steservice enheder vil have √•bent i skolernes sommerferie og p√• udvalgte helligdage og weekender:

‚ÄĚVi har en klar forventning om, at vi med denne differentierede indsats kan im√łdekomme de mange √łnsker og behov der vil v√¶re i destinationen, og ovenik√łbet give lidt mere service end man som g√¶ster forventer, s√• vi igen bliver topscorer i g√¶stetilfredshed‚ÄĚ slutter Tonny S. Thorup fra Destination NORD

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Destination NORD vil levere den allerbedste gæsteservice' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2020 FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER