Frederikshavn ishockeyklub indg√•r datasamarbejde med KMD …..

Frederikshavn ishockeyklub indg√•r datasamarbejde med KMD …..

5. maj 2021 - kl. 8:58 - af

…… for at lette arbejdet med sponsorer.

Frederikshavn White Hawks har netop indg√•et aftale med KMD for at f√• mere v√¶rdi ud af data. Forventningen er, at det nye v√¶rkt√łj Clubtimiser skal indsamle og ensarte data, hvilket kan danne fundament for automatisering af arbejdsgange forbundet med sponsorer og vidensdeling klubberne imellem

Fodboldklubberne er begyndt at ans√¶tte dataknusere til at arbejde med resultater og sponsorater, og h√•ndboldklubberne har ogs√• oprustet p√• datafronten. Nu er tiden kommet til Metal Ligaen, hvor datadrevne beslutninger og automatisering kan give stor v√¶rdi. P√• den baggrund har ishockeyklubben Frederikshavn White Hawks sammen med tre andre klubber k√łbt l√łsningen KMD Clubtimiser.

Ishockeyklubberne forventer, at det nye v√¶rkt√łj kan lette arbejdet med sponsorh√•ndteringen, som i dag tr√¶kker mange administrative kr√¶fter i klubberne. KMD har erfaring fra andre klubber, hvor optimeringen af den samlede datapulje frig√łr ressourcer og kan skabe en for√łget kommerciel v√¶rdi med 20 – 40 %.

“Ishockeyligaen har lige som andre professionelle sportsgrene f√•et √łjnene op for v√¶rdien af at arbejde systematisk med data. Der er ikke mange ressourcer i klubberne, s√• det at arbejde p√• en smartere m√•de kommer til at l√łfte dem alle. En vigtig ingrediens er sponsorater og kunderelationer, og ved at bruge data p√• en mere intelligent m√•de kan vi styrke det kommercielle ben,” fort√¶ller Thomas Bjuring, kommerciel chef i Danmarks Ishockey Union & Metal Ligaen.

KMD oplever en stigende eftersp√łrgsel efter v√¶rkt√łjer, der kan underst√łtte datadrevne beslutninger i sportens verden. It-virksomhedens sportssoftware bruges aktivt af flere superligaklubber og hele 1. division inden for fodbold samt flere h√•ndboldklubber i ind- og udland, men det er f√łrste gang, at KMD Clubtimiser bruges i ishockey.

“Ishockeyligaen er allerede langt fremme i forhold til at give den bedst mulige oplevelse for klubbernes fans. For eksempel g√¶lder billetsystemet p√• tv√¶rs af klubberne, s√• dit s√¶sonkort kan bruges, n√•r din klub spiller p√• udebane i en anden by.

Men der er stadig mange √•benlyse gevinster at hente i forhold til at sikre st√łrre ensartethed i sponsorh√•ndtering, vidensdeling og arbejdsgange. Med smart brug af klubbernes data kan vi g√łre en stor del af det h√•ndholdte arbejde automatisk, lige fra styring af billetallokering til ordre- og fakturah√•ndtering, som samtidig √łger klubbernes beslutningsgrundlag ud fra sammenlignelige data,” fort√¶ller Anders Dahl, business director hos KMD Clubtimiser.

De fire ishockeyklubber Esbjerg, Herning, Aalborg og Frederikshavn s√¶tter alle det nye system i drift denne uge med en f√¶lles opstart i Aalborg tirsdag den 4. maj, hvor klubberne kan blive klogere p√• v√¶rkt√łjet og brugen af data som beslutningsst√łtte.

Arbejdet med v√¶rkt√łjet kommer til at ske lokalt i de fire ishockeyklubber. Men den f√¶lles platform skal skabe et fundament for bedre beslutninger lokalt og gennem best practice fra andre klubber.

Fakta om v√¶rkt√łjet
KMD Clubtimiser er en Customer Relations Management-software til sportsklubber. L√łsningen blev i sidste sommer en del af den danske it-virksomhed KMD.

Med KMD Clubtimiser f√•r klubberne en helhedsl√łsning til strukturering af B2B kunde- og sponsordata, overblik over produkt- og lagerstyring, kampstyringsfunktioner, styring af LED-bannere, optimering af arbejdsgange gennem automatisering og B2C-h√•ndtering af fanengagement.

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Frederikshavn ishockeyklub indgår datasamarbejde med KMD .....' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2023 FrederikshavnsAvis.dk - lokale nyheder fra Frederikshavn

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger